Hiszpania – dobry kierunek współpracy w biznesie czyli dlaczego warto wejść na hiszpański rynek, część 2
Infrastruktura, technologia, ludzie
W poprzednim artykule skupiliśmy się na przedstawieniu wielkości gospodarki Hiszpanii i wartości głównych wskaźników ekonomicznych i społecznych z których wynika, iż Hiszpania jest atrakcyjnym rynkiem dla polskich przedsiębiorców, wartościowym partnerem współpracy w biznesie. W tym artykule przedstawimy kolejne ważne czynniki, wpływające na korzysty klimat dla biznesu, które zachęcają do zaintersowania się tym kierunkiem ekspansji przedsiębiorstwa.
Infrastruktura
Hiszpania może poszczycić się bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturą transportową.
Na terenie kraju działa 47 lotnisk. W 2015 roku z transportu lotniczego w Hiszpanii skorzystało 175 mln pasażerów. Stanowi to 3 największą wartość w UE za Wielką Brytanią (232 mln pasażerów) i Niemcami (194 mln pasażerów).
Bardzo dobrze rozwinięty jest także transport kolejowy. Sieć szybkiej kolei AVE jest najdłuższa w Europie. Jakość sieci kolejowej, a także jakość oferowanych usług jest bardzo wysoko oceniana.
Transport drogowy jest również na bardzo wysokim poziomie. Hiszpania ma najdłuższą sieć autostrad spośród wszystkich krajów UE (14,701 km), a jakość sieci drogowej została oceniona bardzo wysoko w Raporcie Konkurencyjności Światowego Forum Ekonomicznego.
Nowe technologie
Hiszpania wspiera nowe technologie i innowacyjne rozwiązania w gospodarce. Dzięki powszechnemu rozwojowi usług informatycznych, podobnie jak w innych krajach Unii Europejskiej, firmy funkcjonujące na rynku mogą korzystać ze wszystkich najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.
Pracownicy
Jeżeli nasze plany biznesowe obejmują zatrudnienie personelu w Hiszpanii, możemy liczyć na dobrze wykształconych pracowników. Jednocześnie koszty zatrudnienia plasują się poniżej średniej dla Unii Europejskiej.